Aanmelden
Wij zijn elke werkdag telefonisch te bereiken voor vragen en/of aanmeldingen via 035-691 9389 of 035-691 6380. Mocht u niemand aan de telefoon krijgen, dan kunt u uw naam en telefoonnummer inspreken en bellen wij u zo spoedig mogelijk terug.
U kunt uitsluitend telefonisch aanmelden. Wij schatten dan samen met u in of u bij ons aan het goede adres bent of waar u anders met uw vraag terecht kunt. Na de aanmelding krijgt u informatie over de gang van zaken en sturen wij u een schriftelijke bevestiging van de aanmelding.
Als u uw kind onder de 16 jaar wilt aanmelden is hiervoor toestemming nodig van beide gezaghebbende ouders. Ook moet uw kind zelf toestemming geven als hij of zij ouder is dan 12 en jonger dan 16 jaar. Vanaf de leeftijd van 16 jaar moet uw kind, zo nodig met hulp van u, zichzelf aanmelden.
Wachttijden
Wij hebben helaas een wachtlijst. Tussen de intake en de behandeling zit geen wachttijd. Onze huidige wachttijden (update 18 september 2023):
- volwassenen: 10 weken
- kind- en jeugd: 8 – 12 weken
- partner-relatietherapie: 8 weken
Vindt u de wachttijd te lang, kijkt u dan hier voor meer informatie over wachtlijstbemiddeling vanuit uw zorgverzekeraar.
No-show beleid
Een afspraak afzeggen of verzetten kan telefonisch. U kunt hierbij het antwoordapparaat inspreken, ook in de avonden en in het weekend. Als u minder dan 24 uur van tevoren een afspraak afzegt – of als u niet komt – ontvangt u een no-show-rekening van 50 euro. Hierbij geldt dat de reden dat u niet gekomen bent of dat de afspraak te laat is afgezegd er voor de no-show-rekening niet toe doet. Een no-show rekening kan door uzelf niet ingediend worden bij de zorgverzekeraar of gemeente.
Bij kind- en jeugd geldt dat wij twee no-shows per drie maanden bij de gemeente kunnen declareren; daarna zal de factuur naar u worden gestuurd. Wij zijn het daarnaast verplicht om de derde no-show op rij te melden bij de gemeente.